Logo Refizjo

Masaż leczniczy w Bydgoszczy

Masaż leczniczy Bydgoszcz - Refizjo.
Masaż leczniczy – kiedy stosować?

Masaż leczniczy może być stosowany we wspomaganiu leczenia różnych kontuzji i schorzeń, które wpływają na układ mięśniowo-szkieletowy. Problemy, w których bywa wykorzystywany to m.in.:

• Bóle pleców spowodowane napięciem mięśniowym, urazami lub przewlekłymi chorobami, takimi jak skolioza.
  • Łokieć tenisisty, masaż leczniczy może pomóc w łagodzeniu bólu i zapalenia łokcia spowodowanego przeciążeniem lub urazem.
  • Stwardnienie rozsiane – masaż łagodzi sztywność mięśni i zapobiega spastyczności.
  • Zespół cieśni nadgarstka, w tym przypadku masaż również łagodzi ból i sztywność.
  • Kontuzje sportowe – masaż przyspiesza proces gojenia się urazów, takich jak skręcenie stawu, naciągnięcie mięśni lub ścięgien.
  • Bóle głowy i migreny – masaż może łagodzić napięciowy ból głowy i migrenę poprzez rozluźnienie mięśni szyi i ramion, co może przyczynić się do zmniejszenia napięcia w obszarze karku.

Oczywiście to tylko kilka wybranych problemów medycznych, w których masaż leczniczy może znacząco pomóc. Zawsze, kiedy zmagamy się z długotrwałymi kłopotami ze zdrowiem, warto zapytać lekarza, czy takie zabiegi jak masaż lub rehabilitacja mogą przyczynić się do szybszego powrotu do zdrowia lub złagodzenia bólu i innych nieprzyjemnych objawów.

Czym różni się masaż klasyczny od leczniczego?

Masaż leczniczy różni się od masażu relaksacyjnego i klasycznego głównie celami, które rehabilitant chce osiągnąć podczas terapii.

W trakcie masażu leczniczego, masażysta stara się pomóc pacjentowi w leczeniu konkretnych schorzeń lub urazów. Natomiast głównym celem masażu relaksacyjnego jest redukcja stresu i głęboka relaksacja, a w przypadku masażu klasycznego chodzi raczej o ogólną poprawę funkcjonowania całego organizmu, rozluźnienie układu ruchu, zapobieganie urazom i schorzeniom.

Masaż leczniczy Bydgoszcz - Refizjo.
Masaż leczniczy – jakie są przeciwskazania?

Przeciwwskazania do masażu leczniczego, są podobne jak w przypadku innych zabiegów i dotyczą m.in. takich chorób i dolegliwości jak:

• gorączka,
  • nowotwory złośliwe,
  • choroby zakaźne,
  • stany zapalne skóry,
  • skłonność do krwawień,
  • choroby serca.

Zawsze zanim zdecydujemy się na zabieg należy zasięgnąć opinii lekarza.

Masaż leczniczy Bydgoszcz - Refizjo.

Jakie techniki stosuje się podczas masażu leczniczego?

Techniki stosowane podczas masażu leczniczego są raczej skoncentrowane na specyficznych obszarach ciała, gdzie występuje ból lub dyskomfort. W zależności od potrzeb pacjenta i rodzaju schorzenia lub urazu, masażysta może stosować:

• Masaż głęboki – polega na skupieniu się na głębszych warstwach mięśniowych i tkankach łącznych, aby rozluźnić napięte mięśnie i zwiększyć przepływ krwi.
  • Masaż punktowy – tu zwraca się uwagę na konkretne punkty, zwane punktami akupresury, aby złagodzić ból lub napięcie mięśni.
  • Masaż sportowy – wykorzystywany jest w leczeniu urazów związanych z aktywnością fizyczną, takich jak zwichnięcia, skręcenia, bóle mięśniowe i stłuczenia.

Masaż klasyczny a inne zabiegi

Przykładowy masaż leczniczy może wyglądać następująco: najpierw specjalista rozmawia z pacjentem na temat jego dolegliwości, przeprowadza badanie i ocenę obszaru bólu. Następnie dobiera i stosuje odpowiednie techniki, dopasowane do konkretnego pacjenta, z uwzględnieniem jego dolegliwości i oczekiwań.

Masażysta może również zalecić wykonywanie w domu odpowiednich ćwiczeń i wskazać, jakie zmiany w stylu życia mogą pomóc w leczeniu dolegliwości.

Masaż leczniczy – jak działa na organizm?

Działanie masażu leczniczego jest wieloaspektowe i obejmuje różne mechanizmy. Masaż leczniczy wpływa na organizm poprzez:

• stymulację przepływu krwi w obrębie tkanek miękkich, pomaga to, w zaopatrzeniu komórek w tlen i składniki odżywcze oraz przyspiesza usuwanie z organizmu toksyn,
  • zwiększenie elastyczność mięśni (masaż leczniczy wpływa na rozluźnienie napiętych mięśni, zwiększenie ich elastyczność i zmniejszenie bólu),
  • redukcję stresu (na przykład powoduje zwiększenie produkcji endorfin),
  • wspieranie procesu gojenia (pobudza produkcję kolagenu, który jest niezbędny do regeneracji tkanek i procesu gojenia ran),
  • poprawę zakresu ruchu.
Voucher na masaż Bydgoszcz - Refizjo.

Każdy zabieg sprawi, że poczujesz odprężenie i zadbasz o regenerację ciała.

Dzięki współpracy ze specjalistami neurologami, psychiatrami, a także psychologami dokładnie znamy potrzeby osób mierzących się z różnymi trudnościami ciała i psychiki. Zapraszamy do gabinetów!