Logo Refizjo

Masaż klasyczny w Bydgoszczy

Masaż klasyczny Bydgoszcz - Refizjo.
Masaż klasyczny – na czym polega?

Masaż klasyczny działa pozytywnie na skórę, mięśnie, stawy, więzadła, układy krwionośny i chłonny, nerwowy, oddechowy, pokarmowy, a nawet wydalniczy. Po masażu klasycznym skóra staje się gładsza i jędrniejsza, mięśnie są odprężone, poprawia się ukrwienie całego ciała i zaopatrzenie go w składniki odżywcze, przyspiesza przemiana materii.

Masaż klasyczny poprawia wydolność mięśni, zakres ruchów poszczególnych stawów, “dotlenia” organizm, usprawnia usuwanie produktów przemiany materii z komórek i tkanek. Zapobiega zastojom i obrzękom limfatycznym. Pod wpływem masażu klasycznego obniża się poziom kortyzolu (hormonu uwalnianego podczas stresu), a wzrasta poziom serotoniny (związanej między innymi z dobrym nastrojem), może nastąpić także wyrzut endorfin (tzw. hormonu szczęścia). Dzięki temu po masażu klasycznym poprawia się samopoczucie, pojawia uczucie odprężenia, zrelaksowania, a nawet błogostanu.

Na masaż klasyczny w Bydgoszczy zapraszamy do gabinetów Refizjo, gdzie doświadczeni masażyści i fizjoterapeuci wykonają masaż dopasowany do indywidualnych potrzeb danej osoby.

Wpływ masażu klasycznego na układ oddechowy

Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że masaż klasyczny wpływa także na układ oddechowy. Przyczynia się do ustabilizowania oddechów, a także rozluźnienia mięśni oddechowych. Masaż powoduje, że oddychamy wolniej i głębiej – taki oddech jest prawidłowym oddechem, dostarczającym organizmowi większej ilości tlenu.

Masaż klasyczny może wpływać na uelastycznienie mięśni międzyżebrowych, dzięki temu poprawie ulega oddychanie podczas wysiłku fizycznego. Lepsze ukrwienie narządów klatki piersiowej, do którego dochodzi w trakcie masażu klasycznego sprawia, że wymiana gazowa jest bardziej efektywna. Natomiast przyspieszenie przemiany materii i krążenia krwi przyczynia się między innymi do szybszego usuwania z organizmu dwutlenku węgla oraz złogów pozapalnych, a także produktów przemiany materii.

Oklepywanie, będące częścią masażu klasycznego, może znacznie ułatwić usuwanie z układu oddechowego nadmiaru wydzieliny śluzowej i także w ten sposób przyczyniać się do poprawy sprawności oddechowej.

Kiedy wskazany jest masaż klasyczny?

Trudno wymienić wszystkie dolegliwości, w których masaż klasyczny może pomóc. Zabieg ten, leczy lub wspomaga leczenie kilkudziesięciu różnych chorób. Pomocny jest między innymi: w chorobach obwodowych naczyń krwionośnych, w niewydolności krążenia, w zapobieganiu i leczeniu zaników mięśniowych, w stanach pourazowych mięśni.

Wspomaga leczenie: przewlekłych dolegliwości oskrzelowych, napięciowych bólów głowy, reumatoidalnego zapalenia stawów, astmy, stwardnienia rozsianego, choroby Parkinsona. Masaż polecany jest także przy urazach stawów kolanowych, leczeniu blizn pooperacyjnych, zanikach mięśniowych, w zaburzeniach pracy żołądka i jelit, w zaparciach nawykowych, nerwobólach, przewlekłym zapaleniu nerwów, w otyłości i nadwadze. Masaż stosuje się także w celach kosmetycznych i relaksacyjnych.

Masaż klasyczny a inne zabiegi

Wiele typów masaży czerpie z technik masażu klasycznego. Czasami granice między masażami: klasycznym, relaksacyjnym i leczniczym zacierają się, ale generalnie można powiedzieć, że masaż klasyczny ma za zadanie poprawić kondycję organizmu i działanie różnych układów, masaż leczniczy skupia się na konkretnych problemach m.in.: bólach kręgosłupa, stawów, mięśni, a relaksacyjny ma przede wszystkim odprężyć. Masaż klasyczny nie powinien sprawiać bólu (tym bardziej relaksacyjny) w przypadku masażu leczniczego może się on pojawić.

Jak się przygotować do masażu klasycznego?

Przede wszystkim nie spożywaj ciężkich posiłków 1-2 godziny przed masażem. Załóż wygodną i komfrotową bieliznę oraz ubranie, zdejmij biżuterię.

Wpływ masażu klasycznego na skórę

Masaż działa na nasz organizm poprzez skórę, więc oczywiście każda ze stosowanych przez masażystę technik wpływa na jej stan i funkcjonowanie. Masaż poprawia przepływ krwi i limfy, dzięki czemu można powiedzieć, że wszystkie komórki organizmu są lepiej odżywione i natlenione. Między innymi to sprawia, że po masażu lepiej goją się rany.

Zabieg powoduje uelastycznienie skóry, poprzez wpływ na efektywność procesów poprawiających jej odżywienie. Lepsza gospodarka koloidowa jest powodem zmniejszania się rozstępów. Podczas masażu skóra ulega także oczyszczeniu, ponieważ mechanicznie usuwany jest martwy naskórek. Techniki stosowane przez masażystę sprzyjają rozdrobnieniu tkanki tłuszczowej i umożliwiają jej redukcje.

Zabieg powoduje podwyższenie temperatury skóry, rozszerzenie naczyń krwionośnych. Przekrwienie skóry utrzymuje się jeszcze przez dłuższy czas po masażu, ten proces sprzyja oczyszczaniu sieci naczyń włosowatych.

Masaż klasyczny Bydgoszcz - Refizjo.

Na masaż klasyczny składa się kilka form oddziaływania na ciało. Wśród nich są m.in.

Głaskanie, to element, który zaczyna i kończy masaż klasyczny, może także pojawiać się między innymi stosowanymi w trakcie zabiegu technikami. Głaskanie pobudza obieg krwi, podnosi temperaturę ciała, działa kojąco na ból, dzięki niemu skóra staje się gładka i elastyczna. Odmianą głaskania jest wyciskanie, jest to silniejsza forma tej metody.

Rozcieranie, ta technika wymaga więcej siły niż głaskanie. Pozytywnie działa na stawy, ścięgna i mięśnie, poprawia elastyczność więzadeł, rozluźnia mięśnie.

Ugniatanie jest zasadniczą częścią masażu klasycznego – stosowane jest na mięśnie, masażysta podczas tej części zabiegu ugniata pojedyncze mięśnie i całe ich grupy. Ta technika pracy z ciałem sprzyja regeneracji uszkodzonych mięśni, zwiększa elastyczność ścięgien, pobudza układ nerwowy. Ugniatanie jest bierną gimnastyką dla mięśni. Odmianą ugniatania jest wałkowanie

Oklepywanie jest najbardziej dynamiczną częścią masażu klasycznego, to mocny bodziec mechaniczny, który wywołuje przekrwienie masowanej części ciała. Efektem silnego oklepywania jest także zwiększenie napięcia mięśni i podwyższenie temperatury ciała w miejscu, w którym oklepywanie jest wykonywane oraz pobudzenie układu nerwowego.

Wibracje trwają raczej krótko, drgania wywołane tą techniką usprawniają przepływ płynów ustrojowych. Wibracja o słabej sile działa uspokajająco na mięśnie, mocna pobudza ośrodkowy układ nerwowy.

Każdy zabieg sprawi, że poczujesz odprężenie i zadbasz o regenerację ciała.

Dzięki współpracy ze specjalistami neurologami, psychiatrami, a także psychologami dokładnie znamy potrzeby osób mierzących się z różnymi trudnościami ciała i psychiki. Zapraszamy do gabinetów!